DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Wszystko o usprawnieniach mechanicznych- Modernizacje silnika, hamulców, zawieszenia oraz modyfikacje wizualne.

DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Postprzez M-Technic » N 24 sty, 2010

Jako, ze jestem na etapie kompletowania czesci do nowego projektu wykorzystam sytuacje i zrobimy instrukcje, Zaznaczam ze tak szybko to nie nastapi bo mam duzo pracy a Silnik powstaje dla kumpla wiec niema pospiechu. Jako, ze tuningu nie powinno sie robic na juz a po dokladnym przemysleniu Zaczynamy od tego co nam bedzie potrzebne.
Po pierwsze trzeba wiedziec jaka sie ma baze:

dla M50B25 potrzebne sa:
Wał i tłoki z M52B28
Panewki głowne M52B28
Panewki korbowe M50B25/M52B28 ja uzywam M51D25 sa mocniejsze
Pierscienie tlokowe do M52B28
Uszczelka pod głowice i nowe sruby
Uszczelniacze walu

dla M50TUB25 potrzebne sa:
Wał i tłoki z M52B28
Korby z M50B25 lub M52B28 te drugie slabsze
Panewki głowne M52B28
Panewki korbowe M50B25/M52B28 ja uzywam M51D25 sa mocniejsze
Pierscienie tlokowe do M52B28
Uszczelka pod głowice i nowe sruby
Uszczelniacze walu

Wkrotce zaczne montaz silnika i wtedy pojawia sie fotki :562:
M-Technic
 

Postprzez saku82pl » Pn 25 sty, 2010

Dzieki za zapoczątkowanie tematu.
Dodam tylko parę faktów dot. modeli silnika.

M50B25 - czyli bez vanosa, M50TUB25 - z vanosem.

I może jeszcze parę słów wstępu. Dodam że taki mądry jestem po rozmowie z M-tehchnic, więc to jemu dziękować jak coś. :)
Czemu taki stroker i czemu akurat od M52B28?
Czemu to chyba prosta odpowiedź - wieczna pogoń za koniami. Zawsze tego mało, nawet jak dla 2,5 litra. A że przeróbka nie jest pracochłonna ani też droga to czemu nie?? :D Tymbardziej, że przy okazji będziemy mieć praktycznie nowy silnik, któremu zazwyczaj i tak już więcej lub mniej koni ubyło. Lub, osoby które tak jak ja np., myślały już wcześniej o generalnym remoncie silnika mogą w tym przypadku już naprawdę minimalnym nakładem kosztów podnieść nieco sprawność silnika. Tak czy siak korzyść w obu przypadkach będzie najprawdopodobniej podwójna. Raz że przy prawidłowo przeprowadzonym remoncie generalnym moc/moment wraca do serii, to dodając bebechy od m52b28 powinniśmy uzsykać ponad 200 km (nawiązanie do rozmowy z M-technic).
A czemu od m52b28. Przeróbka z rodzaju plug&play. Oba silniki mają tą samą głowicę. Mowa tu o budowie, bo nie są z tego samego stopu zbudowane. M50 to solidne żeliwo, a m52 lekki aluminium. Całość zmian opiera się na zamontowaniu krótszych tłoków w połączeniu z wałem o większym wykorbieniu. Czyli dzięki tłokom uzyskujemy większą pojemność a wał wydłuża skok cylindra. Do tego potrzebne będą jeszcze wtryski od m52b28.
Avatar użytkownika
saku82pl

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1434
Dołączył(a): Śr 22 sie, 2007
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Postprzez Yar » Pn 25 sty, 2010

Mod teoretycznie ciekawy, bo uzyskuje się taki M52B28 (którego pojemność wynika z większego skoku tłoka, a nie jego średnicy) już z kolektorem M50 oraz żeliwnym blokiem, który można doładować :) Ciekawe tylko czy tłoki to wytrzymają.

M-Technic napisał(a):dla M50B25 potrzebne sa:
Wał i tłoki z M52B28


A korbowody? Też z M52B28?

A jak z dopasowaniem tłoka do cylindra? Przecież pracował w innym cylindrze?
Oraz: jak z dopasowaniem materiałów.


Słówko ode mnie: pamiętam, że w preludzie przy doładowaniu - szły tłoki, a ściślej osadzenia pierścieni. Ale to nie były kute tłoki. Z kolei kute tłoki do niekutych cylindrów waliły cylindry.
Ale jeśli tu i tłok i cylinder kuty, to wszystko OK.

Choć ja nie bawiłbym się w aż takie rozbebeszanie silnika, ale przecież nie każdy jest mną :)
Yar

Pirat Drogowy
 
Posty: 564
Dołączył(a): Wt 27 sty, 2009
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Postprzez M-Technic » Pn 25 sty, 2010

Yar napisał(a):Mod teoretycznie ciekawy, bo uzyskuje się taki M52B28 (którego pojemność wynika z większego skoku tłoka, a nie jego średnicy) już z kolektorem M50 oraz żeliwnym blokiem, który można doładować :) Ciekawe tylko czy tłoki to wytrzymają.

M-Technic napisał(a):dla M50B25 potrzebne sa:
Wał i tłoki z M52B28


A korbowody? Też z M52B28?

A jak z dopasowaniem tłoka do cylindra? Przecież pracował w innym cylindrze?
Oraz: jak z dopasowaniem materiałów.


Słówko ode mnie: pamiętam, że w preludzie przy doładowaniu - szły tłoki, a ściślej osadzenia pierścieni. Ale to nie były kute tłoki. Z kolei kute tłoki do niekutych cylindrów waliły cylindry.
Ale jeśli tu i tłok i cylinder kuty, to wszystko OK.

Choć ja nie bawiłbym się w aż takie rozbebeszanie silnika, ale przecież nie każdy jest mną :)


Pojemnosc uzyskujemy z wiekszego wykrobienia walu czyli skoku tloka oraz krotszego tloka
Dodatkowo wzrasta wytrzymalosc bo wal od M52B28 jest kuty

Poruszyles wazna kewstie rozebrany blok nalezy zmierzyc i albo wkladamy tlok nominalny 84 mm albo nadwymiar odpowiedni do srednicy cylindra jesli byl honowany ktorys raz nadwymiar sa dwa 84,25 i 84,50 Kwestia materialu odpada i tak tlok nie dotyka bloku a szczerze to chyba ten sam material Chyba ze ktos jest taki pedantem jak ja i jak wychodzi ze nie trzyma nominalu to wymina ;)

Co do korb najlepiej uzyc tych z M50B25 sa mocniejsze a maja 135mm tak jak M52B28 wersja M50Tu25 ma korby 140mm

Co do sensownosci dla mnie to jest idealna baza do kompresora zauwaz ze m52b28 ma mniejszy stopien sprezania bodajze 0,5 co w niczym nie przeszkadza a przy turbo na 0,7 bara daje idealne odprezenie naturalne Uszczelkami bym tego nie uzyskal :D A wytrzymalosc silnika po tym modzie to ok 350 km potem trzeba wymienic sruby glowicy na szpilki ARP albo pret 12,9 i jedziemy do ok 400 koni i silnik sie trzyma bardzo dobrze po zakuciu czyli korby i tloki kute wytrzymalosc do ok 800 koni ma ten silnik
M-Technic
 

Re: DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Postprzez Yar » Wt 26 sty, 2010

M-Technic napisał(a):Kwestia materialu odpada i tak tlok nie dotyka bloku a szczerze to chyba ten sam material Chyba ze ktos jest taki pedantem jak ja i jak wychodzi ze nie trzyma nominalu to wymina ;)


Lepiej byłbym tu pedantem, materiał to ważna rzecz.
Inaczej: jak wygląda taki blok po złożeniu, doładowaniu na 350KM i przejechaniu z 10.000 km?
Yar

Pirat Drogowy
 
Posty: 564
Dołączył(a): Wt 27 sty, 2009
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DIY M50B25/M50TU25 Stroker na B28

Postprzez M-Technic » Wt 26 sty, 2010

Yar napisał(a):
Lepiej byłbym tu pedantem, materiał to ważna rzecz.
Inaczej: jak wygląda taki blok po złożeniu, doładowaniu na 350KM i przejechaniu z 10.000 km?


Nie koniecznie mozna dobrac tlok nadwymiarowy i jest oki niestety te tloki sa dosc drogie naszczescie z regyly blok trzyma nominal

Jak wygkada ten blok to zalezy od wlasciciela znam takich co zniszczyl silniki w 1000 km i lipa byla a znam takich co zrobili grubo ponad 10 tys km i jedyna roznica byl nalot na tlokach po niespalonym paliwku ( Zawsze daje troche zbyt bogata mieszanke dla bezpieczenstwa) Grunt to docieranie silnika dbanie o ostudzenie po dluzszych jazdach i pilnowanie EGT
M-Technic
 


Powrót do Tuning & Styling

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości