E39 - Wymiana standardowych reflektorów na xenonowe

Dział o alarmach, car-audio, navi, gadżetach itp.

E39 - Wymiana standardowych reflektorów na xenonowe

Postprzez TeCHNIK » Pt 18 gru, 2009

Witam

Jak w temacie, ostanio wpadłem na pomysł, aby zastąpić w swoim Bayerische standardowe reflektory, reflektorami xenonowymi.Odrazu uprzedzam, nie mam na myśli instalacji HIDów, tylko całych reflektorków.
Chce kupić komplet reflektorów, najpewniej używanych, może po FL a może jeszcze przed ale już na białym kierunku. I teraz moje pytania:

1. Czy taka wymiana jest bardzo skomplikowana?
2. Czy po instalacji nowych reflektorów, będzie trzeba przeprogramować moduł świateł czy też kupić nowy?
3. Na co głównie należy zwracać uwagę przy zakupie takiego używanego zestawu, to że na mocowania to już wiem, ale na co jeszcze?
4. Czy zestaw reflektory, żarniki i przetwornice to kompletne wyposażnie potrzebne do montarzu?

Dzięki za pomocne odpowiedzi.
TeCHNIK
 

Postprzez AMBRA » Pt 18 gru, 2009

Więc tak.. moje skromne zdanie... operacja wymiany kompletnych reflektorów skomplikowana nie jest, ktoś z poziomem inteligencji 4 (otwarte kombinerki mają poziom 3) da sobie radę 4szt wkrętów na każdy reflektor i 4 wtyczki i po sprawie. Co do programowania to owszem trzeba w 90% modeli przeprogramować na xenon bo bedzie wywaloło komunikat spalonych żarówek. Co do zakupu... chmm, poprostu trzeba kupić sprawne i już...
(sama przetwornica ori to250zł w góre Żarnik markowy 120zł.) koszt dobrych lamp do użytku szacuje się od 1800zł w górę. A do tego co najważniejsze i aby nikt nie zauważył że dostawiane i na stacji diagnostyki było ok, to potrzebne samoregulatory mocowane przy zawieszeniu kół zamiast tego pokrętła przy zegarach po prawej stronie no i spryskiwacze w zderzak. No tak na biegu ode mnie. Może pomogłem.
Avatar użytkownika
AMBRA

Admin
 
Posty: 434
Dołączył(a): Pt 04 kwi, 2008
Lokalizacja: GDAŃSK

Postprzez Sebastiannnn » So 19 gru, 2009

Z tego co wiem spryskiwacze na lampy sa wymagane przy ksenonach nie jestem pewien jak z samopoziomowaniem... ale chyba tez...
Sebastiannnn
 

Postprzez Kafarov » So 19 gru, 2009

AMBRA napisał(a):(...) i aby nikt nie zauważył że dostawiane i na stacji diagnostyki było ok, to potrzebne samoregulatory mocowane przy zawieszeniu kół zamiast tego pokrętła przy zegarach po prawej stronie no i spryskiwacze w zderzak. No tak na biegu ode mnie. Może pomogłem.


Ale w przepisach nie ma wzmianki, że nie wolno dostawiać :)

A co jeśli ja mam fabrycznie "pokrętło" i układ samopoziomujący?
Avatar użytkownika
Kafarov

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 433
Dołączył(a): So 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Sebastiannnn » So 19 gru, 2009

ja mam u siebie fabrycznie i mam pryskiwacze i nie mam pokretel...
Sebastiannnn
 

Postprzez Kafarov » So 19 gru, 2009

Sebastiannnn napisał(a):ja mam u siebie fabrycznie i mam pryskiwacze i nie mam pokretel...


Ale ręcznie możesz sobie wyregulować w reflektorze wysokość i szerokość świecenia.

Poza tym jest jeszcze jedna rzecz... Układ samopoziomujący działa tylko raz ( u mnie), po przekręceniu kluczyka w stacyjce. A co, jeśli jedziesz niezaładowanym samochodem i chcesz go załadować (nie gasząc silnika) ? Będziesz świecił w niebo, a ja sobie opuszczę ręcznie światełka... :)
Avatar użytkownika
Kafarov

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 433
Dołączył(a): So 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Sebastiannnn » So 19 gru, 2009

nie bedzie takiej sytuacji... bo zeby zaladowac kufer musze wyjac kluczyk ze stacyjki bo inaczej nie otworze klapy... wiec nie ma problemu
Sebastiannnn
 

Postprzez Kafarov » So 19 gru, 2009

Sebastiannnn napisał(a):nie bedzie takiej sytuacji... bo zeby zaladowac kufer musze wyjac kluczyk ze stacyjki bo inaczej nie otworze klapy... wiec nie ma problemu


A jeśli byś miał zainstalowany central na tylną klapę, to co wtedy?
Więc dla mnie dziwna sytuacja.. Ja mam i ręczną regulację i układ samopoziomujący...
Avatar użytkownika
Kafarov

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 433
Dołączył(a): So 26 wrz, 2009
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez AMBRA » So 19 gru, 2009

A co jeśli ja mam fabrycznie "pokrętło" i układ samopoziomujący?


Ale ręcznie możesz sobie wyregulować w reflektorze wysokość i szerokość świecenia.

Poza tym jest jeszcze jedna rzecz... Układ samopoziomujący działa tylko raz ( u mnie), po przekręceniu kluczyka w stacyjce. A co, jeśli jedziesz niezaładowanym samochodem i chcesz go załadować (nie gasząc silnika) ? Będziesz świecił w niebo, a ja sobie opuszczę ręcznie światełka... :)



A jeśli byś miał zainstalowany central na tylną klapę, to co wtedy?
Więc dla mnie dziwna sytuacja.. Ja mam i ręczną regulację i układ samopoziomujący...



Koledzy co wy za głupoty wypisujecie???? :566: :566: :566:

Po pierwsze nia ma takiej opcji fabrycznie aby było pokrętło i układ samopoziomujacy, widocznie kompletnie kolega KAFAROV nie ma pojęcia co to samopoziomowanie(bez urazy)
To że po przekręceniu stacyjki lampy się poruszają to jest zwłykłe sprawdzenie przez komputer czy wszystko jest sprawne, tak samo jak sprawdza żarówki, a samopoziomowanie ma czujniki przy zawieszeniu tylnym i przednim i reguluje ustawienie świateł cały czas podczas jazdy, bez względu czy jesteś załadowany czy nie, więc już z samej logiki wiadomo że jednego i drugiego systemu nie można mieć. Jeśli masz pokrętło to masz ręczne regulowanie i wszystko w temacie.

Swoją drogą czytając dziś poprawiliście mi humor. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
AMBRA

Admin
 
Posty: 434
Dołączył(a): Pt 04 kwi, 2008
Lokalizacja: GDAŃSK


Powrót do Elektronika & Audio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości