| FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja | Zaloguj |

Poprzedni temat «» Następny temat
E39 - Wymiana standardowych reflektorów na xenonowe
Autor Wiadomość
TeCHNIK
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Gru, 2009   E39 - Wymiana standardowych reflektorów na xenonowe

Witam

Jak w temacie, ostanio wpadłem na pomysł, aby zastąpić w swoim Bayerische standardowe reflektory, reflektorami xenonowymi.Odrazu uprzedzam, nie mam na myśli instalacji HIDów, tylko całych reflektorków.
Chce kupić komplet reflektorów, najpewniej używanych, może po FL a może jeszcze przed ale już na białym kierunku. I teraz moje pytania:

1. Czy taka wymiana jest bardzo skomplikowana?
2. Czy po instalacji nowych reflektorów, będzie trzeba przeprogramować moduł świateł czy też kupić nowy?
3. Na co głównie należy zwracać uwagę przy zakupie takiego używanego zestawu, to że na mocowania to już wiem, ale na co jeszcze?
4. Czy zestaw reflektory, żarniki i przetwornice to kompletne wyposażnie potrzebne do montarzu?

Dzięki za pomocne odpowiedzi.
 
 
AMBRA 
Admin
Administrator Forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2008
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Pią 18 Gru, 2009   

Więc tak.. moje skromne zdanie... operacja wymiany kompletnych reflektorów skomplikowana nie jest, ktoś z poziomem inteligencji 4 (otwarte kombinerki mają poziom 3) da sobie radę 4szt wkrętów na każdy reflektor i 4 wtyczki i po sprawie. Co do programowania to owszem trzeba w 90% modeli przeprogramować na xenon bo bedzie wywaloło komunikat spalonych żarówek. Co do zakupu... chmm, poprostu trzeba kupić sprawne i już...
(sama przetwornica ori to250zł w góre Żarnik markowy 120zł.) koszt dobrych lamp do użytku szacuje się od 1800zł w górę. A do tego co najważniejsze i aby nikt nie zauważył że dostawiane i na stacji diagnostyki było ok, to potrzebne samoregulatory mocowane przy zawieszeniu kół zamiast tego pokrętła przy zegarach po prawej stronie no i spryskiwacze w zderzak. No tak na biegu ode mnie. Może pomogłem.
 
 
 
Sebastiannnn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Gru, 2009   

Z tego co wiem spryskiwacze na lampy sa wymagane przy ksenonach nie jestem pewien jak z samopoziomowaniem... ale chyba tez...
 
 
Kafarov 
Przyjaciele Forum
E39 530dA



Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

AMBRA napisał/a:
(...) i aby nikt nie zauważył że dostawiane i na stacji diagnostyki było ok, to potrzebne samoregulatory mocowane przy zawieszeniu kół zamiast tego pokrętła przy zegarach po prawej stronie no i spryskiwacze w zderzak. No tak na biegu ode mnie. Może pomogłem.


Ale w przepisach nie ma wzmianki, że nie wolno dostawiać :)

A co jeśli ja mam fabrycznie "pokrętło" i układ samopoziomujący?
 
 
 
Sebastiannnn
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

ja mam u siebie fabrycznie i mam pryskiwacze i nie mam pokretel...
 
 
Kafarov 
Przyjaciele Forum
E39 530dA



Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

Sebastiannnn napisał/a:
ja mam u siebie fabrycznie i mam pryskiwacze i nie mam pokretel...


Ale ręcznie możesz sobie wyregulować w reflektorze wysokość i szerokość świecenia.

Poza tym jest jeszcze jedna rzecz... Układ samopoziomujący działa tylko raz ( u mnie), po przekręceniu kluczyka w stacyjce. A co, jeśli jedziesz niezaładowanym samochodem i chcesz go załadować (nie gasząc silnika) ? Będziesz świecił w niebo, a ja sobie opuszczę ręcznie światełka... :)
 
 
 
Sebastiannnn
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

nie bedzie takiej sytuacji... bo zeby zaladowac kufer musze wyjac kluczyk ze stacyjki bo inaczej nie otworze klapy... wiec nie ma problemu
 
 
Kafarov 
Przyjaciele Forum
E39 530dA



Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

Sebastiannnn napisał/a:
nie bedzie takiej sytuacji... bo zeby zaladowac kufer musze wyjac kluczyk ze stacyjki bo inaczej nie otworze klapy... wiec nie ma problemu


A jeśli byś miał zainstalowany central na tylną klapę, to co wtedy?
Więc dla mnie dziwna sytuacja.. Ja mam i ręczną regulację i układ samopoziomujący...
 
 
 
AMBRA 
Admin
Administrator Forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2008
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: Sob 19 Gru, 2009   

Cytat:
A co jeśli ja mam fabrycznie "pokrętło" i układ samopoziomujący?


Cytat:
Ale ręcznie możesz sobie wyregulować w reflektorze wysokość i szerokość świecenia.

Poza tym jest jeszcze jedna rzecz... Układ samopoziomujący działa tylko raz ( u mnie), po przekręceniu kluczyka w stacyjce. A co, jeśli jedziesz niezaładowanym samochodem i chcesz go załadować (nie gasząc silnika) ? Będziesz świecił w niebo, a ja sobie opuszczę ręcznie światełka... :)



Cytat:
A jeśli byś miał zainstalowany central na tylną klapę, to co wtedy?
Więc dla mnie dziwna sytuacja.. Ja mam i ręczną regulację i układ samopoziomujący...



Koledzy co wy za głupoty wypisujecie???? :566: :566: :566:

Po pierwsze nia ma takiej opcji fabrycznie aby było pokrętło i układ samopoziomujacy, widocznie kompletnie kolega KAFAROV nie ma pojęcia co to samopoziomowanie(bez urazy)
To że po przekręceniu stacyjki lampy się poruszają to jest zwłykłe sprawdzenie przez komputer czy wszystko jest sprawne, tak samo jak sprawdza żarówki, a samopoziomowanie ma czujniki przy zawieszeniu tylnym i przednim i reguluje ustawienie świateł cały czas podczas jazdy, bez względu czy jesteś załadowany czy nie, więc już z samej logiki wiadomo że jednego i drugiego systemu nie można mieć. Jeśli masz pokrętło to masz ręczne regulowanie i wszystko w temacie.

Swoją drogą czytając dziś poprawiliście mi humor. Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Support forum phpbb by phpBB Assistant
Design by Forum Komputerowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group