Swap E30

Wszystko o usprawnieniach mechanicznych- Modernizacje silnika, hamulców, zawieszenia oraz modyfikacje wizualne.

Swap E30

Postprzez Piotr_e30 » Pt 06 lut, 2009

Witam....
Myślę nad swapem do mojej e30 320i na cusik większego... 2,5 2,8 3,5.... Co polecacie, jak koszty i co najlatwiej wrzucic?? Mi pasi ten 3,5 ;) A gdzie najlepiej oddać do swapu??
Piotr_e30
 

Postprzez PIT3R » Pt 06 lut, 2009

Moim marzeniem jest wrzucenie do mojej E30stki silnika M30B35 ale koszty takiej operacji nie są małe, chociaż sam silnik można kupić za nie duże pieniądze. W przypadku silników M50, M52 jest odwrotnie, koszt silnika wyższy ale koszta swapu niższe niż w przypadku M30.
Na forum www.bmw-e30.pl znajdziesz obszerne informacje na temat swapów przeróżnych silników.
Avatar użytkownika
PIT3R

Rowerzysta
 
Posty: 196
Dołączył(a): N 18 maja, 2008
Lokalizacja: Sopot PL / Leeds UK

Postprzez jasio_zawodnik » Pt 06 lut, 2009

http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php ... start=75tu możesz kilka fotek obczaić... i zawsze zapytać... choć jest to swap z seryjnego silnika na seryjny (m40 na m20) :D ale roboty jak przy m50,m52 czy też cudownym m30 (przynajmniej z elektryką oraz zawieszeniem)!! :D

nie wiem czy jest sens rozgrzebywać tutaj temat odnośnie swapów... wszystko jest dosyć sensownie omówione na e30.pl ( chociaż ostatnio focha na nich strzeliłem ).
A u nas właścicieli aut po tego typu przeróbkach brak ( poza żółwiem i arsenem )

Do zabawy polecam m30 kultowy silnik do kultowego autka chociaż jest ciężki i toporny ale nie do zajechania (żółw ma u siebie zamontowany takowy) .... a do wyścigów czy czegoś tam polecają Scośtam ( lżejsze V8 o większej mocy ).

Co do kosztów najlepiej oddać majstrowi dwa samochody np. e32 czy e34 jako dawce i e30 jako nabywce :P wtedy jest najlepiej można najwięcej rzeczy zaaplikować i z prądem nie ma zbyt dużych kłopotów i cenowo wychodzi prawie tyle co sam silnik, delikatne trudności na pierwszy rzut oka to przeróbka łap, zmiana chłodzenia, skrócenie i wyważenie wału, nie wiem jak jest z dyfrem, który co wytrzyma... zawieszenie hamulce.... sporo się tego znajdzie.... a przy swapie z pewnością się jeszcze sporo pojawi...

także jeśli to temat założony pod wpływem alkoholu to z rana Ci przejdzie... roboty co niemiara... ale za to satysfakcji sporo :D
Avatar użytkownika
jasio_zawodnik

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1094
Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007
Lokalizacja: Sopot

Postprzez OSKI » Pt 06 lut, 2009

tamten skasowany?:P bo wiem ze cos pisalem
zalezy co chcesz osiagnac ;] 3.5 to masakra juz jest ogolnie na kazdym biegu bedzie w miejscu stac :D przynajmniej zolwia ladnie lata

silnik 2.8 m52 to mam ja ;] tanio oddam komplet co potrzeba a silnik moge z calym wozkiem wyjac heh ;p
a arsen moze smialo to zalozyc i ladnie zrobic
koszt swapu to pewnie kolo 1000zl
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4217
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Szczepan » Pt 06 lut, 2009

troche sie Oski wyglupiles z ta cena... kiedys wysylalem zapytanie do firmy o swap do e30 silnika m62b44 czyli V8 4,4 litra montowanego w e38 i 339
oto odpowiedz:

WITAM KOSZT SWAPA NIE JEST JEDNAK NISKI .TEN SILNIK NAJLEPIEJ KUPIC
POMIĘDZY ROKIEM 96 A 98 NA MECHANICZNEJ PRZEPUSTNICY.
CENA ZA SWAP OBEJMUJE ---
-DEMONTAZ STAREGO SILNIKA
-DOROBIEIE ŁAP SILNIKA M0
-DOROBIENIE MISKI OLEJOWEJ M60
-DOROBIENIE UKŁĄDU CHŁODZENIA M 60
-DOROBIENIE UKŁĄDU WYDECHOWEGOM60
-LINKA GAZU
-ZMIANA SERWA
-ROZKODOWANIE IMMOBILAIZERA
-SKONSTRUŁOWANIE UKŁĄDU DOLOTOWEGO
-DOROBIENIE WAŁU NAPĘDOWEGO

ROBOCIZNA PLUS CZESCI (NIE ZAWIERA SILNIKA ORAZ MANUALNEJ SKRZYNI ORAZ
WAŁU) WYNOSI 8 TYS ZŁ
NA USŁUGĘ JEST GWARANCJA ORAZ RACHUNEK I FOTO ARCHIWUM CD Z PRZEBIEGU
SWAPA.

POZDRAWIAM KESTER
Avatar użytkownika
Szczepan

Moderator
 
Posty: 3608
Dołączył(a): Pn 03 gru, 2007
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez Jaras E21 » Pt 06 lut, 2009

m30 fajnie lata ;]

ale jakbym miał sie decydowac na swap do e30 ...
to byłoby to napewno m60b40+ skrzynia manulna od b30 ;) te silniki w tej chwili juz mocno potaniały ;) masa fajnie wyważona... mało przed przednią osią. no i sam silnik lżejszy o 1/4 od m30 ;)


osobiście nieznam w 3 mieście warsztatu ktory podejmie sie tego i odda Ci auto bez druta.
ludzie z beemka-klubu na tym zarabiają ;] i przynajmniej znają się na temacie ;)

tylko kwestia oddania auta w okolice wawki ;)
Avatar użytkownika
Jaras E21

Pirat Drogowy
 
Posty: 646
Dołączył(a): Cz 31 maja, 2007
Lokalizacja: Gdańska Złotówka

Postprzez THC.303.0 » Pt 06 lut, 2009

nieraz bardziej oplaca sie kupic gotowa betoniarke,zawsze to oryginal,a tak cos moze nie grac
THC.303.0

Pieszy
 
Posty: 79
Dołączył(a): So 18 paź, 2008
Lokalizacja: lublin

Postprzez OSKI » So 07 lut, 2009

no arsen by wzia 1-2k za swap :) a gwarancje dzialania tez daje :)
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4217
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Piotr_e30 » Pn 09 lut, 2009

Kurcze muszę coś zrobić z tym autkiem ;) 2.0 to trochę mało... Zdaję sobie sprawę, że jest grzebania... Szwędam się z tym na głowie od dłuższego czasu. 2ga sprawa, że pasuje mi ta moja buda :D Jest zadbana i aż się prosi o cusik większego :D
Piotr_e30
 

Postprzez Piotr_e30 » Pn 09 lut, 2009

Panowie chciałbym, żeby tak jeździło mi e30:
http://www.youtube.com/watch?v=JV32acSpmx0
Wtedy będę w 7 niebie...
Piotr_e30
 

Postprzez jasio_zawodnik » Pn 09 lut, 2009

co by tak się zbierało podobnież wystarczy m20b25 mocniej podłubać :D koleś w pruszczu deklarował w swoim cabrio e30 m20b25 właśnie 210KM ( z tego co pamiętam ostre wałki i coś tam :P ) nie wiem czy mówił prawdę ale bumier zbierał się jak opętany :D
Avatar użytkownika
jasio_zawodnik

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1094
Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Jaras E21 » Pn 09 lut, 2009

m20 bardoz ciężko wydłubać ponad 200ps ;] ja juz nikomu nie wierze kto nie ma wiarygodnego wykresu ..

zresztą tak szczerze ... to golf V 200ps to rewelacja to to nie jest.

taki golf 5 gti spokojnie może dostać baty od pełnoletniej hondy civic złożonej za bagatela 2tys zł :D
i civic jeszcze przy tym spali mniej :D
Avatar użytkownika
Jaras E21

Pirat Drogowy
 
Posty: 646
Dołączył(a): Cz 31 maja, 2007
Lokalizacja: Gdańska Złotówka

Postprzez jasio_zawodnik » Pn 09 lut, 2009

Jaras E21, ja wiem Jaras że civici w żelazku nieziemsko śmigają, ale przy każdym przykładzie nie musisz dodawać że hondy się zbierają bo większość o tym świetnie wie, czy za 2tyś kwestia sporna.... bo niektórym się rany otwierają, a niektórzy lekko zazdroszczą osiągów.... ale przedstawiany na filmie "wyścig" był z rolowanego ( czy jak tam go zwą ) więc tutaj coraz więcej mają do gadania KM oraz NM a nie same KG a w zasadzie ich brak :D

golf mk1 gti objeżdża mk4 gtika... dlatego też dołożyli R32 :P a w mk5 pewno wiele się na lepsze nie poprawiło...

czy z silnika o pojemności prawie 2.5 litra wydłubać 30KM to kłopot... owszem za 5pln może i owszem.... ale z większym dofinansowaniem.... nie przekraczającym 50% kosztu swapa na m30 lub dłubanego jakiegoś 2.8 ( nie mówię tu o doładowaniu ).

może klepię teraz jak potłuczony ( jeszcze nie potrafię udowodnić ) ale wydaje mi się że mądrze zmodyfikować wydech, kolektory (wdech wydech ), wtryski, zawory, ostre wałki, przepływkę (motylek), pompa, komp, i to nie da 30KM ?? z m20 b25... na moje musi... ( ale mogę być w błędzie... w co wątpię :P )
Avatar użytkownika
jasio_zawodnik

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1094
Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007
Lokalizacja: Sopot

Postprzez LuisFerian » Pn 09 lut, 2009

Jaras E21 napisał(a):m30 fajnie lata ;]

ale jakbym miał sie decydowac na swap do e30 ...
to byłoby to napewno m60b40+ skrzynia manulna od b30 ;) te silniki w tej chwili juz mocno potaniały ;) masa fajnie wyważona... mało przed przednią osią. no i sam silnik lżejszy o 1/4 od m30 ;)


Jak już tak płynąć to lepiej m62b44

Jaras E21 napisał(a):osobiście nieznam w 3 mieście warsztatu ktory podejmie sie tego i odda Ci auto bez druta.
ludzie z beemka-klubu na tym zarabiają ;] i przynajmniej znają się na temacie ;)

tylko kwestia oddania auta w okolice wawki ;)


Będzie taka firma w gdańsku od sierpnia bodajże, myślę że niektórzy pamiętają kolegów z V-maxa

Jasio myślę że z m20 można naprawdę dużo wyciągnąć jeżeli robi się to z głową.
Avatar użytkownika
LuisFerian

Pirat Drogowy
 
Posty: 839
Dołączył(a): Cz 12 cze, 2008
Lokalizacja: Gdansk - Zaspa

Postprzez jasio_zawodnik » Pn 09 lut, 2009

LuisFerian, można można tylko trzeba wiedzieć jak... :D a niewiele jeszcze osób wie jak a jak wie to się nie chwali... :D owszem są jednostki które to osiągnęły.... :D
Avatar użytkownika
jasio_zawodnik

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1094
Dołączył(a): Cz 22 lis, 2007
Lokalizacja: Sopot

Następna strona

Powrót do Tuning & Styling

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: namlehc i 0 gości