Zmiana typu skrzyni biegów z Automatu na Manual w M52B28TU

Tutoriale Opisy Ustawienia NCS INPA DIS

Zmiana typu skrzyni biegów z Automatu na Manual w M52B28TU

Postprzez Mipel » N 13 paź, 2013

Czy ktoś wie jak przekodować sterownik silnika MS42 ? Silnik chodził z automatem a będzie chodził z ręczną skrzynią .

I czy da się jakoś przekodować , żeby się nie pluł o DSC ? Albo chociaż przekodować z DSC na ASC

Posiadam Inpę oraz DIS'a i interfejs ADS od Nerwusa , tylko nie wiem jak to ugryźć .
Mipel

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Cz 02 lut, 2012
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OSKI » N 13 paź, 2013

A. Po co przkodowac? Zostawiasz strownik skrzyni zablokowany w pozycjee P i norrmalnie bedzie jechac
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4150
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Mipel » N 13 paź, 2013

No właśnie w pozycji P podobno nie pojedzie normalnie.

Po za tym dla mnie to druciarstwo , nie widzę sensu trzymać sterownika skrzyni itp skoro najprawdopodobniej da się przekodować DME
Mipel

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Cz 02 lut, 2012
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OSKI » N 13 paź, 2013

Zawrze mozna zrobic pro i wymienic wiazke i kompa :)
kto co lubi :)
Robiac mostek i zostawiajac wszystko mozna pozniej wrrocic do automatu
Ale moze jest tak jak mowisz zee to ni tylko zalezy od pozycji P
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4150
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Mipel » N 13 paź, 2013

Tyle , że ja nie miałem automatu tylko auto dawca . Po za tym ja nie chcę mieć automatu
Mipel

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Cz 02 lut, 2012
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OSKI » N 13 paź, 2013

dawca to automat... troche to zmienia postac rzeczy bo teoretycznie musisz przelozyc tak jak by ta skrzynia byla :) wiec z modulami itp tak aby pozniej ew je zablokowac lub przekodowac
ew zrobic to na dawcy i wtedy przekladac
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4150
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Mipel » N 13 paź, 2013

Właśnie pisze z kolesiem z BMW-Klub.pl i twierdzi , że silnik powinien chodzić mimo braku sterownika EGS . W moim przypadku sterownik DME komunikuje się z EGS za pomocą szyny CAN .

Druga sprawa, że jak się okaże , że coś nie będzie trybić to da się przeprogramować DME na warsztacie nawet bez auta.

Mam jeszcze tylko jeden dylemat skąd podłączyć do DME sygnał prędkości samochodu . Oryginalnie był brany z DSC z prawego tylnego koła , a ja nie mam ani DSC ani ASC
Mipel

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Cz 02 lut, 2012
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez OSKI » N 13 paź, 2013

a moze abs styka? :) to sa podobne czujniki i tez licza obroty
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4150
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez Mipel » N 13 paź, 2013

Może tak. Jak podłączę to pewnie się okażę :D
Mipel

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Cz 02 lut, 2012
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Diagnostyka Komputerowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość