E36 Czy warto sie pchać w dalsze koszta?

Wszystko dotyczące firmy BMW AG oraz jej produktów- historia, ciekawostki , nowości, prototypy itp.

E36 Czy warto sie pchać w dalsze koszta?

Postprzez Misiek3 » Pn 24 lis, 2014

Witam. Mam problem natury "ogólnej" kupilem trójeczkę 318 tds touring . Na 1 rzut oka było widać że coś trzeba będzie w niej porobić nie jest (przynajmniej nie wydawała sie) jakoś wyjątkowo zaniedbana. Klimatronic skóry zadbane, kierownica nie wytarta 280 tyś na liczniku coś stukało coś pukało jak to przy kupnie zawsze coś jest do zrobienia to oczywiste.
Rzeczywistość mnie troche zaskoczyła...

Zrobiłem kompletne zawieszenie + wymiana wężyków etc sam nie wiem jakich prosiłem mechanika żeby robił poządnie jak dla siebie. Koszt 1100 zł
Wymiana amortyzatorów tył 250 zł
Nowy aku 330 zł
Kompletne sprzęgło (zdjęty był ogranicznik żeby siegało głębiej wiec sprzedajacy wiedział co robi) 650 zł
Wymiana maglownicy 350 zł
Oleje filtry etc. 300 zł
Diagnostyka komputerowa (która de facto nic nie dała bo błędów nie pokasował) 50 zł
Ropa uciekała na wtryskach gdzieś - wymiana wężyków 150 zł


Pewnie coś jeszcze ale już panowie nie ogarniam bo to wszystko w ciągu 2 miesiecy tylko. A w dodatku Auto nie jeździ tylko sie toczy. Tzn max 3000 obrotów i nic dalej... 1,2,3 jak cie moge ciągnie wyżej to już nawet nie muł to klacz z obciązeniem 110 i wiecej nie pojedzie (warto zaznaczyć że przy kupnie i z tydzień po 150 lekko wyciągałem). Mechanik mówi że komp działa w trybie awaryjnym bo coś "jest nie tak" ale nie może sie
podpiąc pod kompa (ma wtyczke z usb )wiec chyba musze do fachowca jechać. Ropa dalej mi ucieka na włączonym silniku, spalanie w okolicach 12 litrów. Klima chłodzi elegancko ale (tak znowu ale) 2 strefowy klimatronik nie bardzo działa czy ustawie ogrzewanie na 20'c czy na 30'c to grzeje tak samo w dodatku , po prawej stronie działa normalnie - na kazdym nawiewie czyt szyba srodek czy nogi, a po lewej już tylko chłodne leci nawet jak mam ustawione 30 'c. Teraz ostatnio cos mi trzeszczy przy hamowaniu prawe przednie koło i nie wiem czy tarcze - (wydają sie ok) czy lozysko ?
Coś z wtryskiem jest nie tak bo wywala kontrolka od el. sterowania wtryskiem
Auto normalnie nie kopci, ale czasami jak postoi dzien dwa i jest zimno to przy odpaleniu ma 1-2 min że na biało zakopci potem juz normalnie.

Szlag mnie trafia i nie wiem czy go robić dalej bo napraw konca nie widać , troche w niego władowałem wiec szkoda sprzedać ale robic to tez katorga. O tych problemach w necie i na forach sie oczytałem multum tego jest czyli to pewny standard. Jednak chyba w żadnym temacie nie było jednoznacznych odpowiedzi na te klopoty wiec albo wlaściciele tego nie rozwiązali albo rozwiązali i nie opisali.

czy w związku z tym mają panowie jakieś rady ? Czy sprzedać to auto i miec spokój? czy polecicie dobrego KONKRETNEGO speca od BMW (dostałem info że na polnej 16 w elblągu robią tylko BMW i znają sie na rzeczy). Pieniążki to oczywiście jedna sprawa ile mozna ładować? 2 sprawa to że zapłacił bym i wiecej oby tylko miec juz spokój i móc spokojnie cieszyć sie jazdą a nie tydzień w tydzien stawiać auto do mechanika...
Ostatnio edytowano Pn 24 lis, 2014 przez Misiek3, łącznie edytowano 1 raz
Misiek3

Klubowicze
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 24 lis, 2014
Lokalizacja: Junoszyno

Postprzez Dobrodziej_1983 » Pn 24 lis, 2014

Moim zdaniem jak chcesz te auto na dłużej, to znajdź jakiegoś speca, który Ci go powoli doprowadzi do stanu jaki byś chciał. Większość już chyba masz zrobione(jeśli zrobione dobrze), wiec to ile zapłaciłeś już masz w aucie i nie wyjmiesz. Nie wiem jak e36 w tds-je sie ma do awaryjności, ale jest sporo osób na tym forum, którzy maja pojecie i mam nadzieje ze ktoś Ci odpowie na Twoje bolączki ;) pozdrawiam.
Dobrodziej_1983

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 354
Dołączył(a): Pn 08 wrz, 2014
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Milosz » Pn 24 lis, 2014

na polnej w elblągu coś tam ogarniają kolega jezdzi swoją 525 e39. Co do auta to najpierw hmm to jest touareg :
Obrazek

A dwa , skoro takie rzeczy jak zawias itp masz porobione to może wsadź silnik benzynowy , nie wiem ile bys musiał zainwestować , ale napisz do Oskiego to myślę ze bedzie wiedział , stawiam że w 2tys moze bys sie zamknął. 1,8 tds to niezbyt udana konstrukcja, niestety :/
Milosz

Weteran
 
Posty: 2670
Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010
Lokalizacja: GD

Postprzez Misiek3 » Pn 24 lis, 2014

@Milosz touring Masz rację mój błąd

Co do zmiany silnika to jestem sceptyczny troche, benzyniak jasne może mniej awaryjny ale raz że koszta swoją drogą a jaki dostane (silnik) to nie wiadomo pochodzi miesiac i zaś coś padnie... Kupiłem tego TDS bo na forach pisali że nie jest demonem predkości ale to wygodne bezpieczne i ponoć ekonomiczne auto. I głównie na tym mi zalezało.
Misiek3

Klubowicze
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 24 lis, 2014
Lokalizacja: Junoszyno

Postprzez Kriso » Pn 24 lis, 2014

Misiek3, a nie pisali że "dizle" mogą być droższe w naprawie
Avatar użytkownika
Kriso

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 406
Dołączył(a): Cz 19 wrz, 2013
Lokalizacja: daleko do szosy

Postprzez Misiek3 » Pn 24 lis, 2014

Kriso skąd ta niepotrzebna uszczypliwosć ? Wg Ciebie jak sie ma "dizla" który sie rozpadnie na 100 cześci to nic bo przeciez każdy wie że ropniak droższy w naprawach.

Co innego normalne usterki eksploatacyjne na które jestem gotowy a co innego auto którym od momentu kupna nie miałem przyjemności przejechać 100 km bez rzucenia kilku-kilkunastu przysłowiowych Kur***. I z którym od 2 miesiecy mechanik nie może dojść do ładu. Myśle że teraz dostrzeżesz różnicę.
Misiek3

Klubowicze
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 24 lis, 2014
Lokalizacja: Junoszyno

Postprzez Kriso » Pn 24 lis, 2014

Misiek3, źle mnie odebrałeś ;-)
nie chciałem być uszczypliwy, ale prawda jest taka że...... itd... ;-)
Avatar użytkownika
Kriso

Niedzielny Kierowca
 
Posty: 406
Dołączył(a): Cz 19 wrz, 2013
Lokalizacja: daleko do szosy

Postprzez OSKI » Pn 24 lis, 2014

te dizle w e36 nie byly zbytnio udane :(
Avatar użytkownika
OSKI

Weteran
 
Posty: 4233
Dołączył(a): Śr 11 lip, 2007
Lokalizacja: Gdańsk Jasień

Postprzez filtrman » Pn 24 lis, 2014

Kurcze widać zakup za szczęśliwy nie był ;).
dizle w E36 zbyt udane nie były ale jechac musi, nie ma dupy. Sam miałem tds-a i zapierdzielał. Co prawda 325 ale tds ;).
Musisz wyeliminowac wycieki paliwa, może nie zmienili Ci kompletnych powrotów, sprawdź.
Sprawdź stan turbiny, chociaż tak garażowym sposobem. Sprawdź doloty, jak będzie nieszczelny to powinno być słychać, że dmucha na lewo.
Jak dizel dostanie swoją dawkę paliwa i powietrza to musi jechac, nie ma innej możliwości.
A jak już pojedzie to lżej Ci będzie wpakować kolejną kasę ;).

Chłopaki miłośnicy E36 wytężcie umysły i pomóżcie koledze bo serce pęka a swoją drogą ja z E36 tds byłem zadowolony jak z bardzo niewielu pojazdów później. Miałęm 325 tds touring m -pakiet i to się na prawdę super prowadziło.

Powodzenia Misiek3 ;)
ps. i zmień kolejny raz filtr paliwa, może jakiś syf zaciągnął a może ujowy filtr, nie za duży koszt a może coś rozwiąże.
Avatar użytkownika
filtrman

Klubowicze
 
Posty: 26
Dołączył(a): So 14 cze, 2014
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez Milosz » Pn 24 lis, 2014

Panie jak dasz "idiotoodporny" i pancerny M43 czy to 1.6 czy 1.8 to myślę będziesz szczęśliwy ;) poważnie mówie , ja bym w tego tdsa nie szedł dalej bo to studnia bez dna , jeśli masz dobrą budę pierdoły porobione to ładuj benzynowy silnik i tyle .
Milosz

Weteran
 
Posty: 2670
Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010
Lokalizacja: GD

Postprzez Dominik86 » Wt 25 lis, 2014

swapowac tam silnik? przeciez to zaraz przekroczy wartosc auta...
jedź do normalnego mechanika - wojtka w oliwie - niech zdiagnozuje co jest i tyle, bo sie bedziesz z tym bujac po "specach" i tylko wydawac hajs na "fachowców" z dupy
Avatar użytkownika
Dominik86

Weteran
 
Posty: 3416
Dołączył(a): N 05 kwi, 2009
Lokalizacja: Osowa

Postprzez phanteon » Wt 25 lis, 2014

Tak jak Dominik pisze - na bank jakaś pierdoła to będzie (co nie znaczy, że tania). Auto jeszcze niedawno jeździło, więc nagle nie straciło kompresji, korba się nie wygięła. Zdiagnozować, naprawić i jeździć jak tyle wsadziłeś. Nie ma co oczekiwac po prawie pełnoletnim aucie sprawności nowego.
Avatar użytkownika
phanteon

Weteran
 
Posty: 1630
Dołączył(a): Pt 27 gru, 2013
Lokalizacja: GDA

Postprzez Misiek3 » Wt 25 lis, 2014

Dziękuje koledzy za podpowiedzi. Postawie samochód na polną 16 do Elbląga jak nic nie wymyślą to zacznę zastanawiać się nad zmianą silnika ale to koszta takie że już mnie łeb boli. Do tematu wróce jeszcze i opisze co sie dzaiło z silnikiem - jeśli tylko sobie tam z nim poradzą.
Misiek3

Klubowicze
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pn 24 lis, 2014
Lokalizacja: Junoszyno

Postprzez Milosz » Wt 25 lis, 2014

śmiechem żartem naprawa zyebanego silnka diesla wyjdzie chyba tyle samo co wstawienie benzyny R4... Jak za samą regneracje krzyczą tysioncpińcet a jeszcze do tego inne pierdoły to już w ogóle. Co prawda nie miałem diesla nigdy , ale jak się słucha po znajomych że a tu turbinka do regeneracji i 2 tys pękło , a tu wtryski sie zesrali i 2 tys za listwe używke to az niedobrze sie robi. Chyba że to sie okaze ze jakas pierdoła to wtedy wiadomo , ale jak grubsza robota to bym ładował silnik benz.
Milosz

Weteran
 
Posty: 2670
Dołączył(a): Pt 12 lut, 2010
Lokalizacja: GD

Postprzez Dominik86 » Wt 25 lis, 2014

ceny sprzed paru lat...
;]
Avatar użytkownika
Dominik86

Weteran
 
Posty: 3416
Dołączył(a): N 05 kwi, 2009
Lokalizacja: Osowa

Następna strona

Powrót do Wszystko o BMW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości