E36 320i coupé

Zdjęcia waszych ukochanych beemek.

Re: E36 320i coupé

Postprzez DŁUGI 318is » Śr 23 sie, 2017

Nie dawaj oleju LM bo to nic nie zmieni.
Jeśli już to Venol ( cena )
albo
Penrite ( lane przez BMW np. na rynku amerykańskim ale niestety drogość )
Oba w/w ogarną zjawisko klepania na rozruchu.
Aaaaa sprawdź a najlepiej wymień sprężynę i o-ring zaworu sterującego w pompie olejowej ( w misce ) to najczęstsza przyczyna w tych silnikach po tylu latach. Naturalnie sprawdź też stan samego zaworu i tłoczka.
Dużym plusem dla Ciebie jest to że masz starej generacji silnik a dzięki temu możesz właśnie wymieniać elementy pompy oleju. W nowszych silnikach BMW niestety już tylko cała pompa ( teoretycznie )
Avatar użytkownika
DŁUGI 318is

Weteran
 
Posty: 3273
Dołączył(a): Wt 05 sie, 2008
Lokalizacja: Gdańsk

Re: E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Śr 06 wrz, 2017

Niestety nie mogę się uporać z wibracjami kierownicy. Wymieniłem nowe tarcze, nowe całe zawieszenie z przodu tuleje, sworznie, ustawienie geometrii. Założyłem nowe opony o rozmiarach 225/50 R16 Falken ZIEX ZE914 Ecorun. Wszystko było wporządku wsiadam w auto a tu zonk. . Ok. Pojechałem do Lęborka do p. Macha. 1 opona odwrotnie założona, na wszystkich po 60g :570: pominę fakt że u poprzednich zabuliłem ponad 100 za montaż z kominami, mogłem pojechac i im szamba narobic ale odpuscilem bo nie warta gra świeczki ani benzyny. Panowe z wulkanizacji u p. Macha powiedzieli ze wszystko gra, opony są wporządku bez wad (asymetryczne) Zrobili, wsiadam - bingo. Przyjezdzam do domu, następnego dnia wsiadam w auto jadę i kur** znowu to samo. Już nie mam sił do tego a na dodatek pojawiły się wibracje na podłodze. Znajomy mechanik sugeruje że może to być zużyty łącznik elastyczny wału. Ale skąd wtedy wibracje na kierownicy? Magiel ma luz ok. centymetra, półtorej. Ale myślę że nie robiłoby to tak, bo w poprzedniej E46 miałem o wiele wiekszy luz na maglu a kierownica chodziła bez luzów, nic nie trzęsło na 17 calach a tutaj k**** ręce opadają. Te wibracje były też na poprzednich michelinach ale były jeszcze do zniesienia. Będę dalej drążył temat, jeśli macie pomysły chętnie posłucham co mogę jeszcze sprawdzić... tymczasem dla rozluźnienia wrzucam filmik który na szybko nagrałem jak chodzi moja coupeta na ori wydechu z katami.;) https://www.youtube.com/embed/hhnBvx2NwfQ

Piona
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez Tytan » Cz 07 wrz, 2017

Ja mam nowe sprzęgło dwumas nową org. podpore , koła wyważone ze 3 razy a też od czasu do czasu w okolicy 110-125 sa wibracje na kierownicy. Niby element elastyczny nie budził zastrzeżeń ale jako jedyny pozostał z 2001r mam już nowy czeka na wymianę ( nie mam kiedy się tym zająć) wtedy się okaże czy to jego wina... Wczeseniej podpora miala naderwaną gumę wiec może miała większą swobode tłumienia a teraz jest sztywno
Na hamowni dość mocno było czuć wibracje, w normalnym ruchu nie ma tragedii takiej.
Avatar użytkownika
Tytan

Pieszy
 
Posty: 89
Dołączył(a): Śr 17 lut, 2016
Lokalizacja: Gdynia

Re: E36 320i coupé

Postprzez Dziedzic » Pt 22 wrz, 2017

1.w wydechu skacza ci blachy (oslony lub wnetrze kata)-albo to przeklamanie dzwiekowe filmiku
2.luzy drgania kiery(mowie o tego typu drganiach ktore podczas jazdy mozeszstlumic reka np dociskajac kiere czy pchajac ja d boku) w zakresach np 80-100km albo 100-120-roznie w roznych autach pomijajac podstawy czyli wywazanie kol, tarcze, luzy na drazkach itp itd to luz:
-na kolumnie kierownicy(ponoc leja olej w dzure po zdejciu kiery-moze chwilowo pomoze to zaobserwujesz)
-luzy krzyzakow kolumny -taki "aluminiowy walek z harmijka z owymi krzyzakami"
-luzny/sparcialy elastyczny łacznik kolumny kierownicy
-nie kojarze aby np magiel robil takie wrazenia
Pozdrawiam Dziedzic...
PS Auto prezentuje sie jako "normalne do kupienia"... bo trupow jest na rynku 95% ale takich nawet sie nie oglada przy kupnie tylko jedzie sie dalej:).
PS 2 czemu gril i kierunki przedlift a zderzak polift :565: :
tak wyglada normalny predlift:
viewtopic.php?f=13&t=15467&start=15
Avatar użytkownika
Dziedzic

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1304
Dołączył(a): N 10 lut, 2013
Lokalizacja: GG (Garaz/Grunwald)

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Śr 27 wrz, 2017

Zderzak przedni zmieniono w 1993 roku ale nie w każdej wersji e36 w niektórych stary pozostał do liftingu. Nowa nerka weszła w 09.96 i od tej pory tylko takie auta produkowano to samo tyczy się wspomnianych przez ciebie kierunkowskazów. Lifting wnętrza miał miejsce wcześniej w 1995 roku. Moje e36 jest w 99% oryginalne tak jak wyjechało z fabryki. Nic w nim nie zmieniam i nie będę zmieniał za wyjątkiem uzupełnienia w oryginalne soczewki które wynikają z vinu. Może być „normalne do kupienia” lub jak kto woli. ja wiem że sporo trzeba się najeździć naszukać i nawkurwiać żeby znaleźć egzemplarz chociażby w stanie takim jak mój. Nie wspomnę już o egzemplarzach po lifcie z większymi silnikami 2,5 2,8 gdzie takie auta osiągają zawrotne ceny. Te auta to dobra lokata kapitału bo E36 powoli staje się już klasykiem. Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Pn 06 lis, 2017

auto sprzedane
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Poprzednia strona

Powrót do Galeria BMW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości