E36 320i coupé

Zdjęcia waszych ukochanych beemek.

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Pn 01 maja, 2017

Witam:)
Po długich poszukiwaniach auta dla siebie, nadszedł ten dzień w którym znalazłem piękna bryłę w której się zakochałem od chwili przejechania pierwszego kilometra. Jakieś minusy są spodziewane w tym segmencie, gdyż jak dobrze wiemy generacja modelu E36 sięga wczesnych lat 90 i zarazem ery wieś-tunerów tegoż modelu. Dlatego wiadomym jest że nie kupimy tego auta w stanie salonowym:). Ale do rzeczy. Przedmiotem a raczej moją ukochaną zabawką jest tytułowa 320stka z początku stycznia 1996 roku w nadwoziu coupé. Poniżej kilka szybkich fotek z dnia zakupu
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

Autko długo w Polsce, bo aż 7 lat. Najdłużej jeździła nim kobieta (przez 5 lat) później auto więcej stało niż jeździło (7 tys. km przez 2 lata)

Poniżej rozkodowany vin:


WBABF510X0EP09716
Type BF51
Model 320i - EUR
Development Code E36 (2)
Chassis COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine M52
Displacement 2.00
Power 110
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Cosmosschwarz Metallic - 303
Upholstery Leder Standard/schwarz - P8SW
Production Plant REGENSBURG
Production Date 1996-01-15


240 Leather Steering Wheel Lederlenkrad
243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
277 Lt/aly Wheels Double Spoke Styling Lm Rad/doppelspeichenstyling
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
428 Warning Triangle Warndreieck
440 Non-smoker Package Nichtraucherpaket
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
520 Foglights Nebelscheinwerfer
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
658 Radio Bmw Business Cd Rds Radio Bmw Business Cd Rds
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
806 3rd Stop Light 3.bremsleuchte
818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter


Na całym aucie miernik pokazywał od 90-120um (z wyjątkiem dachu gdzie jest 200um) poprzednim właścicielem była kobieta rocznik 80 a pierwszym w Niemczech był lekarz rocznik 49 i tutaj uwaga: mam kserokopie briefu którą otrzymałem od poprzedniego właściciela:)
To co zwróciło moją uwagę to fakt że auto jest 99% w oryginale, oprócz soczewek których nie wiedząc czemu w aucie nie ma. Nie jest też dotknięte ręką wiejskiego tunera. Zamysł na auto jest ogólnie taki aby utrzymać go w oryginalnym stanie. Po wakacjach wpadnie może jakaś inna felga (wątek będzie na bierząco aktualizowany). Na aucie jest pare ognisk rudej ale są dobrze zabezpieczone przez poprzedniego właściciela epoksydem (duży plus dla niego za to). Progi są całe z wyjątkiem przedniego błotnika od spodu w którym jest mała dziurka:). Progi wyglądają świetnie, a silnik jest cały suchy bez wycieków, widać ze poprzedni właściciele należycie dbali o to auto. Auto można śmiało podnosić seryjnym lewarkiem bez obaw co jest rzadką przywarą wśród E36. Rzeczy które są do zrobienia to:

- niedziałające lusterko kierowcy (nie reaguje na przycisk, słychać jedynie pykanie gdy poruszam joystickiem)
- zmora wszystkich starszych bmek - czyli odklejające boczki (na szczęście tylko jeden na drzwiach pasażera uff;).
- czujnik położenia walka rozrządu (smród benzyny w spalinach, falowanie na niskich nierówna praca silnika)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowano Cz 04 maja, 2017 przez RobertE39, łącznie edytowano 3 razy
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez helldriver » Cz 04 maja, 2017

No to do dzieła. Powodzenia. :-D
helldriver

Klubowicze
 
Posty: 29
Dołączył(a): Cz 19 sty, 2017
Lokalizacja: Gdynia-okolice

Re: E36 320i coupé

Postprzez remas » Cz 04 maja, 2017

100% oryginał a gdzie soczewki ? :)
Avatar użytkownika
remas

Klubowicze
 
Posty: 47
Dołączył(a): N 19 lip, 2015
Lokalizacja: Gdynia

Re: E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Cz 04 maja, 2017

remas napisał(a):100% oryginał a gdzie soczewki ? :)


a zobacz, nawet nie zwróciłem uwagi. :556:

ktoś musiał wcześniej zmienić, może były uszkodzone - nie wiem, niemniej jednak jak oglądałem autko z każdej strony to nic nie wskazywało żeby miało dzwona, ustawianie lamp również działa, wszystko idealnie spasowane jak z fabryki. Nawet śruby na błotnikach nie noszą śladów odkręcania co mnie dziwi przez tyle lat. Ogólnie auto jest "bardziej kulturalne" i przyjazne niż E39 523i z tego samego roku które oglądałem w Gdyni:) fajnie się prowadzi i nie rzuca no i ta cisza w środku :one: aż szok, mimo różnicy segmentu. Motor szybko się budzi i jest bardzo żywy jak na 2.0 co jest dla mnie dużym zaskoczeniem.
Ostatnio edytowano Cz 04 maja, 2017 przez RobertE39, łącznie edytowano 2 razy
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Cz 04 maja, 2017

Poprzedni właściciel twierdził ze miał gdzieś książkę do tego auta, ale ją zgubił (typowy tekst).

ObrazekObrazek

Czujnik położenia wałka wymieniony na oryginał Siemens VDO - 370zł po mega rabacie z ASO. Auto odżyło zupełnie, lepiej się zbiera i mniej pali ;). Aczkolwiek czasem potrafi przyfalować na wolnym biegu (raz mi się tylko zdarzyło) obstawiam brudną przepustnicę. Jak znajdę wolny czas, zabiorę się za to. Tymczasem, radość z jazdy. :one:

Obrazek




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez Paciunia013 » Cz 04 maja, 2017

No no ładna sztuka ale żałuj że czarnej ode mnie nie wziąłeś :D :P ;)
Avatar użytkownika
Paciunia013

Rowerzysta
 
Posty: 165
Dołączył(a): Cz 02 maja, 2013
Lokalizacja: Gdańsk

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Cz 04 maja, 2017

No żałuje trochę bo twoja tez fajna ale z drugiej strony byłem w sytuacji bez wyjścia, i potrzebowałem auta "na teraz", a że trafił się taki rodzynek za uczciwe pieniądze, to bez zastanowienia kupiłem. Szkoda No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło:P ktoś inny będzie musiał się cieszyć twoją niunią;). Oby trafiła tylko w dobre ręce a nie jakiegoś wiejskiego katorżnika... bo teraz tak po swojej patrząc to w twojej tez wiele serca włożono i pieniążków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowano N 07 maja, 2017 przez RobertE39, łącznie edytowano 2 razy
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez DŁUGI 318is » Pt 05 maja, 2017

Fajna furka.
Szkoda tylko że nie ma szyberdachu.
Ogólnie widać że autko jest zdrową bazą do modyfikacji.
Pozdro.
Avatar użytkownika
DŁUGI 318is

Weteran
 
Posty: 3273
Dołączył(a): Wt 05 sie, 2008
Lokalizacja: Gdańsk

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Pt 05 maja, 2017

DŁUGI 318is napisał(a):Fajna furka.
Szkoda tylko że nie ma szyberdachu.
Ogólnie widać że autko jest zdrową bazą do modyfikacji.
Pozdro.


Dzięki za miłe słowa.
Dla mnie brak szyberdachu na plus;) inaczej miała by już dawno po progach przez odpływ wody. Pozatym jest klimatyzacja dwustrefowa działająca :P. Najpierw ogarnę auto wizualnie tudzież mechanicznie;). Na mody przyjdzie czas:) lecz rzeczą taką jak cupholder, nie pogardził bym;) choć jak zaznaczyłem chciałbym utrzymać serię, bo nie jestem zwolennikiem wieś tuningu:) Pozatym chciałbym aby auto zostało u mnie na dłużej, bo chciałbym je z biegiem czasu zarejestrować na zabytek. Myśle o jakiejś ładnej feldze lub odnowić obecne, które są oryginalne od tego auta z vinu i o dziwo proste nie biją przez tyle lat. Kapcie wpadną na pewno nowe bo na obecnych strach jeździć - są już stare i sparciałe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez AdamDMI » Pt 23 cze, 2017

Gratuluję zakupu. Po samych zdjęciach wygląda na to , że udało Ci się kupić ładną coupetę w całkiem dobrym stanie. Dbaj o nią i nie sprzedawaj tak jak(gupi :P ) ja swojej e36. ich już nie przybędzie, a są to zajebiste auta. będę śledził i kibicował :564:
tyle co powiem - najważniejsze, że silnika poprzedni użytkownik nie zalał mineralem...
Avatar użytkownika
AdamDMI

Rowerzysta
 
Posty: 276
Dołączył(a): Pt 24 kwi, 2015
Lokalizacja: DMI

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » So 01 lip, 2017

Dzięki, takie miłe komentarze zawsze motywują mnie do dalszych działań:) . Na żywo jest lepiej niż na zdjęciach;) ostatnimi czasy zabrałem się za wymianę tarcz gdyż stare już mocno biły. Na ogień poszedł zestaw zimmermann z którego jestem bardzo zadowolony.

Obrazek

Nie ukrywam ze pojawił się duży problem przy wymianie, bo ukręcily się śruby prowadzące od zacisku:D czekało mnie gwintowanie, ku*wowanie (w największej mierze;D) i walka psychiczna z gryzacymi meszkami od których nie da się odgonić. Ale dałem radę z czego jestem dumny;). I tak po pracy od godziny 18 człek spędził 5 godzin w garażu. Został zrobiony serwis olejowy, motul x-cess 5w40 plus oczywiście filtry olejowy i powietrza.

Obrazek

Posłuszeństwa odmówił podnośnik szyby a konkretniej zęby prowadnicy. Na szczęście istnieje grupa na Facebooku, od części do E36 i dostałem drugi w idealnym stanie od Anglika a wiec mało używany;).

Obrazek

Wpadły też nowe świece, auto chodziło poprawnie ale zrobiłem to na zapas już żeby mieć z głowy. Wybór padł oczywiście na NGK bkr6ek. Jakichkolwiek różnic po wymianie nie zaobserwowałem.

Obrazek


W wolnej chwili zabrałem się tez za czyszczenie skory bardziej profilaktyczne i żeby wyciągnąć jej tak uwielbiany przeze mnie oryginalny zapach. Tutaj użyłem środka-pianki do skór marki sonax. Miałem kiedyś oryginalny, BMW i był to ten sam środek pod ich marką. Świetnie się spisała do tego szczoteczka do butów.

Obrazek

Skóra stała się fajna matowa i miękka czyli taka jak powinna być, a nie wyplakowana błyszcząca, klejąca i ślizgająca się. I przede wszystkim zapach stał się intensywniejszy:).

Obrazek

Jak widać moje kochanie dostaje ode mnie to co najlepsze ;) . Po wakacjach czeka nas jeszcze konserwacja podwozia, i ogólne zabezpieczenie przed zimą oraz zakup felg 16 calowych na opony zimowe. Pozostaje narazie lać paliwo i jeździć. Taka ciekawostka. Któryś z poprzednich właścicieli wymienił wszystkie przewody hamulcowe na miedź, co dla mnie jest miłym zaskoczeniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez DŁUGI 318is » N 02 lip, 2017

Racja, E36 nie miało najlepszej ochrony antykorozyjnej więc brak szyberdachu i kanałów odpływowych pozwala wydłużyć działanie tego auta.
Jak będziesz mógł to przyjedź się pokazać autkiem na spota w któryś piątek wieczorem.
Avatar użytkownika
DŁUGI 318is

Weteran
 
Posty: 3273
Dołączył(a): Wt 05 sie, 2008
Lokalizacja: Gdańsk

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » Pt 07 lip, 2017

Dzięki postaram się wpaść na któregoś spota, może w sierpniu się uda ;). Mam dylemat. Chciałbym trochę obnizyc auto ale nie chciałbym odrazu dawać niskiego profilu i 17 calowych felg ponieważ miałem taki setup w 330xd i było bardzo niekomfortowo. Myśle o wsadzeniu springów eibach pro kit -30/15 i zostawić furacza na obecnych felgach ale z ogumieniem 225/50zr16 tak aby fajnie wypełniło nadkole, i tutaj rodzi się pytanie. Czy jeśli założę te sprężyny na obecne amortyzatory monroe, to nie dostaną one w p**** przez to ze będzie krótszy skok amortyzatora? Gdzieś czytałem ze jest to niezdrowe dla seryjnych amortyzatorow i lepiej odrazu wymienić całość. Tylko szkoda mi jest wymieniać amorki bo są nowe wszystkie 4szt. Jak by ktoś był mi w stanie podsunąć pomysł jak to rozwiązać, byłbym wdzięczny. Myśle tez o wsadzeniu oryginalnego x-brace, czy będzie to lepsza opcja niż rozporka na kielichach? co o tym myślicie?

Edit: jednak można te springi założyć na seryjne amory (info ze strony producenta) ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Re: E36 320i coupé

Postprzez AdamDMI » So 08 lip, 2017

fajnie ze nadal zalewasz ja dobrym syntetykiem.
odnośnie amorów latałbym na serii a dopiero jak się skończa , pomyslalbym o oem i w tym przypadku o konkretnym gwincie.
:564:
Avatar użytkownika
AdamDMI

Rowerzysta
 
Posty: 276
Dołączył(a): Pt 24 kwi, 2015
Lokalizacja: DMI

E36 320i coupé

Postprzez RobertE39 » So 08 lip, 2017

Przy następnej wymianie będę musiał zrobić płukanie i zalać ją czymś lepszym np. Liqui moly bo po odpaleniu 3 sekundy poklepią popychacze. I odrazu zmienię odme. Myśle ze nie jest to najlepszy olej do tak wiekowego już auta. Oczywiście zostanę przy 5w40 bo uważam ze do końca silnik powinien chodzić na takim oleju, a gdy coś się z nim dzieje to należy to naprawić a nie zmieniać na gęstszy. Gwintu nie ma i nie bedzie, tak jak pisałem. A zanim obecne amory odmówią posłuszeństwa to prędzej osiwieje chyba;). Tak czy inaczej muszę z tym poczekać bo są inne wydatki narazie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RobertE39

Klubowicze
 
Posty: 28
Dołączył(a): N 12 lip, 2015

Następna strona

Powrót do Galeria BMW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości