Kuerone -->> E30 325e '86

Zdjęcia waszych ukochanych beemek.

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » Śr 17 cze, 2015

Udało mi się już finalnie wrzucić bak i podłączyć wszystkie przewody paliwowe...


Obrazek


No, prawie wszystkie bo czekałem jeszcze na regulator ciśnienia paliwa.


Obrazek


Natomiast jeśli chodzi o pozycję numer 20... Nie jest już dostępna, a zastąpiona jest po prostu jako przedłużenie przewodu numer 18. I dokładnie tak zrobię.


Obrazek


W weekend może uda mi się już kompletnie złożyć pompę i podłączyć wszystko na tip top. Wtedy zostanie już tylko zalanie motoru :) Odebrałem również obie maskownicę, oraz podstawkę pod przewody na ścianie grodziowej o której zapomniałem.


Obrazek

Obrazek


Co jeszcze...
Przykręciłem pas przedni i przymierzyłem jakieś tam stare atrapy. Na maskę nie zwracajcie uwagi, bo akurat ją wystarczy odpowiednio ustawić... Ale co mi się bardzo nie podoba, to narożniki błotników w miejscu mocowania do pasa przedniego.
Jak lewy jest jeszcze w miarę okej, to prawego za cholerę nie mogę ładnie ustawić. Tak jakby sam róg wygięty był do dołu =//
Nie wiem, może przesadzam i ktoś sobie z tym poradzi, ale po cichu zacząłem się nawet rozglądać za nowymi błotnikami...
Dodatkowo może być tak że po prostu sam pas jest ustawiony zbyt którejś tam strony... No ale pomijając to z narożnikiem dalej jest coś nie tak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dodam jeszcze jedną ciekawostkę...
Jako że prawie wszystkie śruby mam nowe, chciałem też mieć takowe w miejscu mocowania tylnego amorka do wahacza.
Niestety w BMW są już niedostępne i znalazłem dokładnie takie same w Marcopolu. Po 1,5 roku STANIA na zewnątrz, główka śruby kompletnie zardzewiała. Aż wstyd było pokazywać podwozie z czymś takim :P Skończyło się tak że stare dałem do cynkowania i jakoś to wygląda...


Obrazek

Piona,
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kamik » Śr 17 cze, 2015

Coraz bliżej, coraz bliżej.... :)

Nie polecam używania śrub czernionych, bo one zawsze zardzewieją :P w Dźwigni pewnie byś ocynk dostał ;) a w Marcopolu trzeba by było podpytać na magazynie o to ;)
Avatar użytkownika
kamik

Rowerzysta
 
Posty: 130
Dołączył(a): Śr 05 lut, 2014
Lokalizacja: Niestępowo

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » Pn 20 lip, 2015

[center]
Powiem trochę co wydarzyło się przez ostatnich kilka tygodni i co wydarzy się przez najbliższy czas...
Zacznę od chłodnicy oleju, która kupiłem jako totalnego trupa.

Obrazek

Dostałem kilka porad od Bynia i ruszyłem z próbą odratowania owego trupa...
Przewodów nawet nie próbowałem odkręcać, ze względu na wiek chłodnicy i materiał z jakiego została wykonana.
Sama chłodnica na zdjęciach wygląda dość strasznie, ale po odpowiednim płukaniu i myciu juz tak nie straszyła. Natomiast przewody które na szczęście są stalowe, potraktowałem wiertarką i szczotką drucianą. Wyszło dość dobrze. Potem drobne malowanie i tadam...

Obrazek

Obrazek

Kolejny w kolejce był przewód podciśnienia przy serwie. Brakowało mi tylko przewodu...

Obrazek

Jeśli chcemy kupić nowe opaski zaciskające przewody przy serwie, po numerze bezpośrednio z rysunku, dostaniemy standardowe skręcane.
Jakoś moim zdaniem one tam nie pasują ani trochę, więc zaopatrzyłem się w te odpowiednie... zaciskane.

Obrazek

Co do motoru...
Silnik jest finalnie spięty ze wszystkim co możliwe. Cały układ paliwowy, hamulcowy, chłodzenia i olejowy podłączony.
Elektryka ogarnięta... Został jedynie do podpięcia czujnik płynu hamulcowego, ale on dostanie nowe konektorki, nową pokrywkę/zakrętkę (34321161541) i nową wtyczkę, a po za tym nie musi być podłączony do odpalenia.
Początkowo zegar VDO odpowiedzialny za pokazywanie napięcia chciałem podpiąć gdzieś pod stacyjkę. Koniec końców podepnę go pod + przy alternatorze.
Również podłączyłem wspomaganie, z którym nie miałem ani jednego problemu. Ktoś gdzieś pisał że trzeba rzeźbić z przewodami, ja wygiąłem tylko jedno "uszko", a konkretnie obróciłem je tak jakby miało byc przykręcone z drugiej strony... i tyle.
Zbiorniczek kupiłem nowy zamiennik, a zostawiłem jedynie ori zakrętkę.

Obrazek

No i wygłuszenie... Plan był taki aby nakleić gąbkę, a na to przyczepić wygłuszenia z ETY i Diesla. Mam takie, ale wygląda tragicznie. Więc na razie na pewno odpada.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały czas nie mogę namierzyć śrubek mocujących mechanizm maski do budy. Te z takim stożkiem na końcu...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i naklejki... Powoli naklejam to co wiem gdzie :-) ale są braki w mojej wiedzy i mam nadzieję że ktoś mi pomoże.
Gdzie idą pomarańczowe naklejki? Jedna na pewno na lewy kielich... Od przodu. Ale która? No i co z drugą?
Żółtą pamiętam skądś i dotyczy na pewno lewarka... Zostały jeszcze 3 czarne. Jedna z informacją o olejach, druga z informacją o akumulatorze (połka z AKU jeśli ten w bagażniku?) no i trzecia informująca o tym że BMW nie odpowiada za części nie zatwierdzone przez BMW.

Obrazek

Obrazek

Co do kolejnych planów...
Za chwilę na pewno podejmę próbę odpalenia auta :) Za tydzień, może dwa, więc kolejny wpis będzie raczej filmikiem :)
Ruszyć nie ruszę, bo nie mam ogarniętego wału, który leży gdzieś w garażu no i totalnie nie mam dyfra. Tym bardziej nie widzę sensu wyjeżdżać tylko po to żeby wyjechać zakładając starą nerkę, stare maskownice reflektorów i wypłowiałe lusterka... Wszystko chcę nowe i takie będzie. Ale to pewnie po zimie.
Błotnikami przestałem się stresować. Prawego nie mogę idealnie dopasować przy lampie, bo na rogu jest szpachla... Pewnie wspominałem, a jak nie to mówię teraz. Tak więc skoro drzwi i maskę trzeba cieniować, przez zimę kupię błotniki w ASO i spróbujemy pomalować w kolor auta. Nóż widelec może się uda, a jak nie to tak czy siak będą bez szpachli i ładnie się spasują.
Nie mam już zamiaru bawić się ze starymi tnąc je od dołu... A wiem że nowe da się spasować.

To chyba tyle... Jak coś ciekawego przyjdzie mi do głowy jeszcze napiszę.
Ewentualnie może ktoś chcę polecić mi jakiś ładny mieszek, bo od tygodni nie mogę się zdecydować ;-)

Piona![/center]
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez adam.gronicki » Pn 20 lip, 2015

Witaj.jak bys potrzebował jakis części fakt urzywanych tu masz numer do pewnego pana
Telefon - Komorka:
608506567
Telefon - Komorka:
604924085 on ma mnustwo części do e30 i wielu innych starszych bmw.napew o ma dyfer i to nie jeden.pozdrawiam i czekam na dalszy ciąg opowieści :)

wyslane za pomocą sokowirówka do grzybów
Avatar użytkownika
adam.gronicki

Pirat Drogowy
 
Posty: 795
Dołączył(a): So 11 paź, 2014
Lokalizacja: Gdańsk elbląska

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » Śr 29 lip, 2015

[center]No i stało się :-) Rakieta wystartowała.
Nie jest to pierwsze odpalenia, a któreś z kolei. Początkowo pokręciłem go kilka sekund bez cewki, dalej już normalnie. Trochę pokręcił, ze 3-4 razy się zakrztusił i odpalił. Bez przepływomierza troszkę falował, a czasami nawet przygasał. Na zimnym oczywiście. Wyciągnąłem z piwnicy starą przepływke od m20b25, po gazie i jakaś dziwna kombinowana. Wsadziłem w gumę, podpiąłem i od razu inaczej. Szału nie ma, ale po lekkim dogrzaniu się nawet odpala za pierwszym razem :) dalej nie mam sondy, więc zakładam że to może być również problem...
Obrotomierz nie działa bo wtyczka jest odłączona :) No i ten dźwięk na samych baranach :P

https://www.youtube.com/watch?v=e0EVcGUO6kA[/center]
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez phanteon » Cz 30 lip, 2015

To jak odpalone to co...dziś widzimy się na spocie? :D
Avatar użytkownika
phanteon

Weteran
 
Posty: 1630
Dołączył(a): Pt 27 gru, 2013
Lokalizacja: GDA

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez mrrocky » Cz 30 lip, 2015

Najwazniejsze ze auto zagadalo, teraz juz blizej konca :)
Avatar użytkownika
mrrocky

Moderator
 
Posty: 2889
Dołączył(a): Śr 29 paź, 2008
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez Landzior1 » Cz 30 lip, 2015

:25:

Pewnie ciarki na plecach były jak usłyszałeś :) Na bank były bo i ja miałem :D
Avatar użytkownika
Landzior1

Weteran
 
Posty: 2189
Dołączył(a): Cz 08 gru, 2011
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez Frycu75 » Śr 05 sie, 2015

:13: czekam na dalszy rozwój zdarzeń.
Avatar użytkownika
Frycu75

Rowerzysta
 
Posty: 231
Dołączył(a): Pn 06 kwi, 2015
Lokalizacja: GA

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez AdamDMI » Wt 10 lis, 2015

kciuki zaciśnięte za projekt - aż miło popatrzeć :564:
Avatar użytkownika
AdamDMI

Rowerzysta
 
Posty: 276
Dołączył(a): Pt 24 kwi, 2015
Lokalizacja: DMI

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez DŁUGI 318is » Wt 19 sty, 2016

Kuerone jak chcesz to mam do oddania za darmo do twojego klasyka, org. nową kierownicę do E30 ( seria czteroramienna )
Mi nie jest potrzebna a tobie może na podmiankę na jakieś zloty się przyda albo jako ozdoba do garażu dla fana E30.
Szkoda mi ją wywalać bo nówka, a sprzedawać za grosze też bez sensu więc lepiej że by trafiła do takiego klasyka odbudowanego jak twoje.
Jak coś to daj znać.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
DŁUGI 318is

Weteran
 
Posty: 3273
Dołączył(a): Wt 05 sie, 2008
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » N 13 mar, 2016

Pomijając to ile rzeczy chciałbym nowych, teraz raczej staram się zaopatrywać na bieżąco w części, które pozwolą mi normalnie poruszać się powiedzmy na co dzień. Mam sporo nowych części takich jak rygle, ograniczniki drzwi, rolki maski, z zakupem których mogłem w sumie poczekać, bo nie były jakoś pilne, no ale już za późno. Reszta może kiedyś przyjdzie z czasem, chyba że sprzedam auto ;-)
Tak więc, cały przód mam - wszystkie atrapy, listwy, lampy, kierunki no i zderzak. Nie mam tylko zderzaka tylnego.
Wał mam, dyfer na razie kupię bez szpery, nie huczący, nie cieknący - mam nadzieję, którego nie będę odnawiał.
Regulator ciśnienia i wtryski wróciły seryjne z m20b25 i nie ma problemu z zalewaniem świec. Spróbuję ewentualnie wrzucił z powrotem regulator 3,5 bara i wtryski z m50b25 - zielone. Ecu master już jest, brakuję jeszcze tylko przepływomierza MAF.
Pieniążki na wydech również są odłożone :)

I w sumie do jazdy na co dzień to chyba wszystko co jest potrzebne.
A no i felg nie mam żadnych... Chociaż tematy stylingów 5, 16" jest już chyba nagrany w 100% :)

Jak przypomni mi się coś ciekawego, to dopiszę :)

-- Dodano 13 mar 2016, o 16:28 --

[center]Dobra, pewnie wspominałem już o tym nie raz, ale czas chyba to skończyć...
Zabrałem się finalnie za front auta. Przez ostatni czas zaopatrzyłem we wszystko, co pozwoliłoby mi normalnie jeździć po drogach. Brakuję jeszcze tylko przedniej dokładki i ramek/mocowań do halogenów. Przy zderzaku działam w miejscu pracy, a konkretnie po robocie, więc w tym lub w następnym tygodniu pokażę efekt.

Z reflektorami poniekąd powiązane są ramki i nerka, więc są i one :)

Obrazek

Nie było sensu robić zdjęć przy składaniu obu reflektorów, więc prawą stronę złożyłem już jakiś czas temu.
Początkowo nie planowałem aż takiej ingerencji w oświetlenie, ale że trafiła się prawa ramka i kilka drobnych pierdółek w dobrych pieniądzach, temat poleciał już sam.

Obrazek

Co jakiś czas na allegro trafiał się wkład reflektora. Lewy, prawy... światła mijania lub długie. Dla porównania kupiłem chyba 2, lub 3 takie sztuki i stawiając je obok tych z ASO, widać kilka różnic - oznaczenia na szkle, no i głównie w jakości wykonania.

Nowy - ASO

Obrazek

Stary - matowy tył

Obrazek

Co do samej jakości wykonania... Nowe wkłady wydają się lżejsze, a same ścianki w dotyku są chyba cieńsze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No ale koniec marudzenia...

Obrazek

Silniczek wycieraczek reflektorów rozłożony na czynniki pierwsze wygląda tak

Obrazek

Z nowych elementów kupiłem tylko podkładki - śruba drążona i tulejka nie są dostępne osobno, a nakrętki są wycofane z produkcji.
Tak więc te elementy trafiły do cynkowania, a nowe tulejki wykonał mi kolega na wzór starych z mosiądzu.

Obrazek

Obrazek

Śrubę drążoną, z oringiem wkładamy w przygotowane miejsce. Ja pomogłem sobie również szczeliwem do gwintów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolej na silniczek, który wsadzamy napisem w naszą stronę. Przy zębatkach nie oszczędzamy na smarze :)

Obrazek

Obrazek

Reszta zębatek...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I zamykamy.

Obrazek

Obrazek

Dalej zabieramy się już za właściwą robotę, czyli poprawne mocowanie wkładów

Obrazek

Powiem Wam, że wsadzenie jednego w drugie, w cale nie jest takie siup :P

Obrazek

Obrazek

To zdjęcie chyba wydrukuję, oprawię i powieszę na ścianie...
Tutaj duża wersja -> http://my325e.pl/images/mye30/my325e-933xxl.JPG

Obrazek

Obrazek

Tak jest zdecydowanie łatwiej :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Duże -> http://my325e.pl/images/mye30/my325e-943xxl.JPG

Obrazek

Duże - > http://my325e.pl/images/mye30/my325e-944xxl.JPG


Pozdro,[/center]
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez Dziedzic » N 13 mar, 2016

Yupi!!!!!!! znalazlem cos do czego sie mozna przyczepic.....
Do plastikowych zebatek trzeba bylo uzyc smaru silikonowego bialego czy bezbarwnego...taki smar oficjalnie idzie na plastikowe zebatki...(np. drukarki, skanery itp.)

Sorki ale musialem cos znalezc do pomarudzenia..juz taki jestem...wiesz jakbym mial wymienic pozytywy Twojej pracy to nagle Twoj watek z moim wpisem mialby jakies 10000000stron.

Podnosisz b wysoko poprzeczke tzw. "mechanikom"
Pozdrawiam i gratulacje wytrwalosci
Dziedzic
Avatar użytkownika
Dziedzic

Asfaltowy Rambo
 
Posty: 1304
Dołączył(a): N 10 lut, 2013
Lokalizacja: GG (Garaz/Grunwald)

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » N 13 mar, 2016

Dzięki za zwrócenie uwagi i powiem Ci że możesz mieć rację :) teraz faktycznie przypomina mi się biały smar w różnych elektronicznych rzeczach. No ale po rozebraniu silniczka był taki smar, więc chyba zostało mi to w głowie i po prostu się nad tym nie zastanowiłem :)
Jak masz coś jeszcze to wal, może coś przegapiłem i jest do poprawki :) A na pewno jest... heh

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Re: Kuerone -->> E30 325e '86

Postprzez kuerone » So 01 paź, 2016

[center]Jako że dawno nic tu nie pisałem, a auto od dawna jeździ, wypadałoby nadrobić i dopisać to i owo.

Początkowo z wydechem próbowałem kombinować szukając oryginalnego kata i sklejając wszystko sensownie z oryginalnym tylnym tłumikiem, tak aby miało to ręce i nogi. Niestety dostępność, stan i ceny części szybko uświadomiły mnie że jest to słaby pomysł, więc po prostu sięgnąłem po coś sprawdzonego.

Obrazek

Obrazek

Przy tej operacji bardzo pomógł mi Pietrek, który odebrał wydech od MGM, a konkretnie "zestaw warsztatowy" jak to oni nazywają, poskładał go na wcześniej wysłanych przeze mnie baranach i dopasował p&p do auta. :like :like

Obrazek

O nowych częściach już nie wspominam, bo było ich dużo od poprzedniego wpisu.
Tutaj kilka cykniętych przy jakiejś tam okazji...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wróciłem do 3 barowego regulatora ciśnienia paliwa, montując przy tym wtryski boscha EV14, które są ciut mocniejsze od oryginalnych, ale leją chmurką czterema dyszami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Intensywne mycie oczywiście działa tak jak powinno :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Felgi przygotowane zostały do malowania jak każda inna część blacharska... papier ścierny i jazda. Żadnego piaskowania.
Wyszło rewelacyjnie. Kominki do wentyli wziąłem od Porsche, dla samochodów z TPMS.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co do samego samochodu, śmiga genialnie.
Jest kilka rzeczy do poprawy, ale co konkretnie zrobię z autem, okażę się pewnie po zimie. [/center]
Avatar użytkownika
kuerone

Klubowicze
 
Posty: 43
Dołączył(a): Cz 07 paź, 2010
Lokalizacja: Sopot

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Galeria BMW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości